19 Mayıs 2012 Cumartesi

Kurumsal Web Tasarım

Kurumsal web tasarımı, aslında adından da anlaşılacağı üzere firma, kurum ya da kuruluşların reklam veya tanıtımı için yapılan bir çalışmadır.
Günümüzde firmaların bir web sitesi yaptırmaları artık yetersiz gelmektedir ve eğer internette tanınmak istiyorsanız web tasarım çalışmasına ciddi olarak bir proje gözüyle bakmalısınız aksi halde web siteniz amacına ulaşamayacaktır. Sadece sitemiz var demek için yapılan siteler ile başarıya ulaşmak pek mümkün değildir. O yüzden bu işe proje olarak bakılmalı ve her projede olduğu gibi web tasarımda da hedefler net bir şekilde belirlenmelidir.
Firmanızın hedefleri doğrultusunda web sayfaları hazırlanır ve bu web sayfaları kurumsal web sitesini oluşturur. Düşünüldüğü gibi bir kaç program ile oluşturulan bir grafik tasarımları ile web tasarımı yapılmayacağı kesindir. Yaklaşık 5 yıl öncesine kadar yapılan web siteleri word ile hazırlanmış bir belgeden farksızdı. Bir kaç satır yazı ve oradan buradan toplanan resimlerle web tasarımı yapılıyordu. Ancak günümüze baktığımızda web sitelerinin ve kullanıcı sayılarının artmasıyla birlikte fark yaratmak isteyenlerin web tasarım için daha fazla uğraşmaları gerektiğini görebiliyoruz. Fark yaratmak isteyenlerin bir çoğu müşteri kazanmak isteyen firmalar olarak ön plana çıkıyorlar.
Bu fark yaratma çabası sonucu kurumsal web tasarımı kavramı ortaya çıktı ve web siteleri kurumsal kimliğin büyük bir parçası olmaya başladı. Hal böyle olunca web sitelerine daha çok iş düşmeye başladı ve birer word belgesi gibi değil tamamen kullanıcı ile etkileşimli ve bir çok fonksiyona sahip olması gerekmekte.
Kabul edilmelidir ki web tasarımı yaptırmak alanında çıta çok yükseldi rakiplerinden bir adım öne geçmek isteyen firmalar internet yatırımları yaparak kendilerini bu alanda oldukça ilerleterek online dünyada kendilerine kalıcı ve sağlam bir yer edindiler. Fark yaratma ihtiyacından dolayı web sayfalarını güçlendirerek günden güne çıtayı daha da yukarı taşıyorlar.
Kurumsal web tasarımı için yükselen bu çıta rakiplerin bu rekabeti dolayısıyla sürekli takip ve teknolojiye ayak uydurma zorunluluğunu da beraberinde getiriyor. Örneğin; sosyal ağların yaygınlaşmasıyla bu ağlarda yer almak kurumsallık açısından önemli bir hale geldi ve bu sosyal ağlarla sitenizin entegre bir şekilde çalışması firmanıza kolaylık kazandırdığı gibi değer de katacaktır. Sosyal ağlar tabi ki sadece bir örnek tüm teknolojik yeniliklere ve yeni kullanıcı alışkanlıklarına ayak uydurmalısınız ki web sitenizden tam olarak verim alabilesiniz.
Bu anlattıklarımız size belki gereksiz detaylar olarak geliyor olabilir, bu durum internetin yeni bir mecra olması dolayısıyla normaldir ancak size şunu söyleyebiliriz ki bakış açısı burada çok önemlidir, web sitesi kurmak gereksiz diyen kişiler olduğu gibi kartvizitlerin de gereksiz olduğunu düşünen kişiler çıkacağını düşünebiliriz, öyle ya telefon numaramızı vermek o kadar da zor birşey değil o zaman kartvizit gereksiz denemilir ama durum böyle değildir ve kartvizitler kurumsallık açısından çok büyük bir öneme sahiptirler.
Siz de internette sağlam bir yere sahip olmak ve web sitenizin firmanıza katkı sağlamasını istiyorsanız ve yeni müşteriler kazanmak gibi bir amacınız varsa daha önceden de söylediğimiz gibi web tasarım işine bir proje olarak yaklaşmalı ve bu proje için yeterli kişiler ile çalışmalısınız. Profesyonel bir yaklaşım ile internette edineceğiniz yerin size ve firmanıza ciddi anlamda bir katkısı olacak potansiyel müşterilerinize daha kolay bir şekilde ulaşacak ve hali hazırdaki müşterilerinizin memnuniyetini yükselterek gelirleriniz arttırabileceksiniz.
Unutmamalısınız ki web siteniz doğrudan firmanızı temsil eden ve hatta internet dünyasındaki tek temsilciniz olacaktır ve kurumsallığınıza büyük değer katacaktır diyoruz ancak şunu da eklemek gerekir ki olmaması da ciddi zararlar verecektir. Örneğin; firmanızla iş yapmak isteyen bir kişi, görüşmeye gelmeden önce sizinle telefonda görüşse dahi ofisinizi rahatça bulabilmek için telefonda adres tarifi almayacaktır web sitenizden krokiye bakmayı tercih edecektir. Benzer bir çok örnek verilebilir ve bunlar gerçekten kurumsallık açısından büyük bir dezavantaja yol açacaktır.
Tekrar tekrar aynı şeyi söylüyor olabiliriz fakat web tasarımı bir projedir ve bu proje doğru şekilde yapılmalıdır. Eksik veya yanlış yapılan birşeyler olduğu müddetçe proje hatalıdır ve hatalı projeler her zaman firmalara zarar verirler. Doğru projeler üretebilmek için de her zaman doğru firmalar ile çalışmanız gerektiğini hatırlatmakta fayda görüyoruz.
Hatalı bir projenin yani yanlışlar barındıran bir web tasarımı firmaya zarar vereceğinin bilincinde olarak yapılan web tasarım çalışmaları amacına doğru bir şekilde hizmet eden, firmaya değer katan ve en uygun şekilde firmayı temsil eden bir yapıda olması kurumsal web tasarımı olarak adlandırılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder